Tallenne on vain jäsenten katsottavissa. Jos et ole vielä jäsen, liity sivun yläkulmasta!
Flow on tieteellisesti tutkittu, ihanteellinen tekemisen tila, jonka saavuttaminen opiskeluissa ei kuitenkaan ole itsestäänselvyys. Opiskelijana tekemisen ja tiedon määrä voi tuntua hukuttavan suurelta, jonka lisäksi on tarve olla sosiaalinen, miettiä uravalintoja sekä johtaa itseään. Yli- ja alisuorittamisen välimaastossa opiskelun on kuitenkin mahdollista olla virtaavaa.
Tule mukaan Opiskelun flow -webinaariin oppimaan, kuinka saada asioita aikaiseksi virtaavasti ja hyvinvoinnista tinkimättä niin opiskeluissa kuin myöhemmin työelämässä.
Koulutuksessa opit:
- Konkreettisia keinoja ja työkaluja flow-tilan luomiseksi opiskelussa
- Ajattelumalleja ja tapoja viisastaa omaa opiskelua
- Miten vireystila, keskittyminen, ajanhallinta, rytmitys ja opiskelutavat saadaan toimimaan optimaalisesti opiskelun tukena, ilman tarpeetonta suorittamista

Jussi Venäläinen
Kouluttajana toimii Jussi Venäläinen, Suomen johtava flow-tilan asiantuntija, sarjayrittäjä, Flow-tila -kirjan kirjoittaja sekä Flow Akatemian päävalmentaja. Jussi on entinen kiire- ja suorittamisuskovainen, joka on tutkinut ja kokeillut erilaisia viisaan työn, itsensä johtamisen ja hyvinvoinnin keinoja jo yli 10 vuoden ajan. Hän on opiskellut itse kolmella hyvin erilaisella alalla (kasvatus-, kauppa- ja liikuntatieteet) sekä toiminut opettajana useissa eri kouluissa, joten opiskelu ja sen moninaiset haasteet ovat hänelle hyvin tuttuja.
Webinaarisarjan toinen osa Opiskelun flow - työpaja pidetään 16.11.2022 klo 16 -18. Voit ilmoittautua siihen tästä.
Mikä on flow-tila?
Flow on tila, jossa ihminen kykenee uppoutumaan tekemiseensä, aika rientää, muu maailma unohtuu ja tekeminen tuntuu vaivattomalta, vaikka haaste olisikin korkea. Se on siis ihanteellinen tekemisen tila. Flow ei ole vain yksi tietty tila, vaan se on asteittaista. Syvät flow-hetket ovat makroflow’ta, kun taas esimerkiksi työn parissa koetaan useimmin kevyempää mikroflow’ta. Lisäksi on olemassa ryhmäflow, joka on avain tiimien huippusuorituksiin. Jokainen on kykenevä pääsemään flow’hun, mutta nykyiset työympäristöt asettaa sille monia esteitä. Keskimäärin vain 5% työskentelyajasta vietetään flow-tilassa. Flow’n edistäminen opiskelussa onkin pitkälti sen esteiden poistamista ja asioiden tekemistä viisaasti väkisin puskemisen sijaan.